wtorek, 26 listopada 2013

DARKÓW MIASTO W CZECHACH

Darków, właściwie Darków Zdrój – część miasta Karwiny w kraju morawsko-śląskim, w powiecie Karwina w Czechach. Jest to także gmina katastralna o nazwie Darkov i powierzchni 549,92 ha
Obok Karviny  to drugie miasto do którego mam bliziutko(rzut beretem).Z okna mojego domu widzę tę kopalnię Darków(  w mniejszych rozmiarach)( porzedza ja jeszcze teren po zlikwidowanej KWK Morcinek)
KOPALNIA DARKÓW

WIDOK LATEM

PARK W DARKOWIE




MOST W DARKOWIE

MOST W DARKOWIE

MOST W DARKOWIE


KOPALNIA DARKÓW

SZYBY KOPALNI DARKÓW

14 komentarzy:

  1. dzięki za zwiedzanie..zawsze można coś odkryć, zobaczyć, nawet gdy nas tam nie było jak sie okazuje:):
    jaki fajnie chmurki śniegowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi ze wpadłaś ja tez duzo zawdzięczam blogowym postom z których dowiaduje się nowości serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    2. Dobrego tygodnia!!!!

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję pozdrawiam

      Usuń
  2. Fajnie tak mieszkać obok sąsiada z całkiem innego kraju.
    Można podglądać jak oni żyją, mieć tam nawet przyjaciół.
    Piękny jest ten most!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu ten most jest bardzo sławny w Czechach pod nim płynie graniczna rzeka Olza mam duzo krewnych mieszkających za miedzą,ale już niestety jest ich coraz mniej bo to starsi ludzie ale są ,mozna powspominać dawne czasy z młodzieża jest trochę inaczej (inne zainteresowania).Jak są organizowane słynne festyny czy odpusty przy tradycyjnych (dechówkach_-piosenki)jest gwarno i wesoło serdeczności niedzielne pozdrawiam

      Usuń
  3. Witaj!
    Fajne zdjęcia i miasto, ale już takie współczesne.
    Dziękuję za odwiedziny.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam pokazać kopalnię (bo to też miasto górnikow) czuje się korzenie górnictwa w mojej miejscowości zlikwidowano młodą kopalnię (10lat otwarta) nie opłacalna .Dziękuję za wizytę pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak się zastanawiam czy czasem tej kopalni nie widzi8ałam jadąc autobusem........nigdy nie zapisuje miejscowości przez które przejeżdżam ale sylwetka znajoma. Mos ma coś w sobie jest piękny szalenie mi się podoba i inny od tych co dotychczas widziałam. Dziękuje za odwiedziny i pozdrawiam ciepło ............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie- bo jesteś ze Śląska (Orzesze)że na pewno widziałaś słynny most w Darkowie nie trudno go zauważyć serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. O ile wiem tej historycznej Karwiny to już nie ma, bo po prostu wskutek szkód górniczych. zapadła się! Ostał sie jeno Frysztat, który obecnie jest tą nową Karwiną. W Darkowie również bywałem i to w najgłupdszych polskich czasach, gdy na sklepowych półkach królował ocet. Tam, właśnie z moją pierwszą, niestety, od ponad ćwierć wieku, byłą żoną, jechaliśmy sie najeść! Tam też były jej korzenie.
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj!Karwina Raj jest- szkody sa po dzień dzisiejszy Frysztat tez jest słynny most w Darkowie to jest po czeskiej stronie a zaraz są Kaczyce gdzie zlikwidowano młodą kopalnię Morcinek to sa moje strony .Pamiętam czasy że tez chodziliśmy pieszo do Karwiny,Darkowa ,Stonawy (trzeba bylo mieć przepustkę)ja kupowałam dla swoich synów krupiczkę(kasza manna)śpioszki i niemowlęce ubranka bo u nas nie było zapamietałam też niegrzeczne ekspedientki jak słyszały ze przyszliśmy z Polski -wszystko chowały pod ladę serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry wszystkim.Patrze i podziwiam to piękne miasto i widoki jakie się znajdują w Darłowie i potwierdzam że jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Darkow to ladne miasto.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA POZOSTAWIONY KOMENTARZ

Theme Support

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...