wtorek, 22 kwietnia 2014

„Szczęśliwy dom, gdzie boćki są”

Wystarczy wspomnieć, że do dzisiaj w wielu regionach powszechnym wierzeniem jest pewność, że tam gdzie się gnieździ bocian, będzie się szczęśliwie działo, natomiast w innej wersji jest przekonanie, że bociany zakładają gniazda w gospodarstwach dobrych, uczciwych i porządnych ludzi. O tym też mówi przysłowie: „Szczęśliwy dom, gdzie boćki są”. Ponadto, w ludowych wierzeniach, bociany zakładały gniazda tylko w tych miejscach, gdzie nigdy nie biją pioruny, tak więc był to dowód bezpieczeństwa zagrody. Nic zatem dziwnego, że wielu gospodarzy dokładało starań, aby na ich domu zagnieździł się ten symbol szczęścia. Ma także swój udział bocian w przynoszeniu dzieci… Przeczytaj cały tekst: „Szczęśliwy dom, gdzie boćki są”. Bociany wróciły do domu - Górowo Iławeckie http://gorowoilaweckie.wm.pl/197488,Szczesliwy-dom-gdzie-bocki-sa-Bociany-wrocily-do-domu.html#ixzz2zb7NZATZ(tekst z netu)
ZDJĘCIA ZROBIONE przez szybę okna;




26 komentarzy:

  1. Fakt szczęśliwy jest dom...gdy bociany są...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko udaje mi się zobaczyć bociany.
    Szkoda bo to bardzo piękne ptaki.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja widzę bociany kiedy jedziemy w stronę Wodzisławia duzo gniazd jest na słupach elektrycznych a te są widziane z okna restauracji ,,Przystań na Kępce'' musiałam zrobić im zdjęcie serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. Kocham bociany są cudowne rzadko mam jak je zobaczyć.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boćki mają swoje miejsca gdzię po zimie wracają w te same miejsca serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  4. Witam!
    Lubię bociany. Gdy jadę do pracy, to pięć gniazd mijam po drodze.
    Cieszę się, że co roku wracają.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ptaki ptakami ale swój urok mają ciekawa rzecz wracają zawsze do swoich gniazd serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  5. W tym roku, jeszcze nie udało mi się zobaczyć bociana, ale może jeszcze zobaczę....... tylko oby stał w gnieździe, bo jeśli będzie siedział tzn, że będę leniwa cały rok :)))
    Ściskam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego jeszcze dolecą i na pewno je zobaczysz serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Pięknie i ciekawie u Ciebie!!! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę sie że zyskalam nowego obserwatora Twój blog jest piekny pozdrawiam

      Usuń
  7. Bardzo Ci dziękuję za życzenia. Mam imieniny a na drugi dzień urodziny. Widok z okna fantastyczny, wypoczynkowy szczególnie dla człowieka z Warszawy.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadłam do Ciebie na bloga no i spóźnione ale szczere życzonka miło mi za odwiedziny serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  8. Bociany to moje ulubione ptaki, zbudowałabym im z radością gniazdo, ale w mojej wiosce ich nie ma. Czasami przelatują i wtedy patrzę na nie z wielkim szacunkiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu!Ty tym bocianom na pewno nie jedno gniazdo zbudowałaś jestem przekonana że spod Twojego pędzla i rączki wyszły cudowne bociany miło mi za wizytę serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  9. Lubię obserwować gniazda bocianów pokazywane w kamerkach internetowych. Jako dziecko, podziwiałam je z bliska. Miały gniazdo tuż przed naszym oknem, u cioci na stodole. To miłe ptaki i takie nasze, polskie. Pozdrawiam serdecznie. Całuski dla Oli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bociany to madre ptaki kiedy zapamiętują miejsce gdzie pozostawiły swój dom i do niego wrócić natura nie jedną niespodzianką może nas zaskoczyć ,bardzo dziękuję za odwiedziny a Ola jest tak wazna ze ,,Pani ją wspomina i piękne linki przesyła'' serdecznie pozdrawiam Was wszystkich

      Usuń
  10. Cudownie tu u Ciebie,tulipany,kwiatki ,ptaszek,ale wiosennie.Bociany pamiętam z rodzinnego domu na wsi ,gdzie się wychowałam i spędziłam najpiekniejsze 10 lat mojego dzieciństwa .Pozdrawiam wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciństwo spędzone w kochającej się rodzinie jest jedyne najpiękniejsze i niezapomniane bo szczęsliwe,miałaś szczęście miło mi za odwiedziny idę z rewizytą serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  11. U nas nie ma bocianów, ale już 30 min rowerem jest teren ze stawami, łąkami i tam jest dużo bocianich gniazd. Zawsze gdy tam jesteśmy obserwujemy te piękne ptaki :))

    OdpowiedzUsuń
  12. U nas nie ma bocianów, ale już 30 min rowerem jest teren ze stawami, łąkami i tam jest dużo bocianich gniazd. Zawsze gdy tam jesteśmy obserwujemy te piękne ptaki. Pozdrawiam wiosennie :))

    OdpowiedzUsuń
  13. "Z por­wa­nym dziec­kiem uciekł do Afryki.
    Po­myślał:
    - Te­raz tam­tym zro­bię kawał.
    Czar­ny bocian."...
    A jako bonus durny dowcipas:
    "Stareńka babuleńka przychodzi do sklepu mięsnego:
    - Jak się nazywa taki duży ptak z czerwonym dziobem i czerwonymi nogami?
    - Bociek.
    - Acha, to 20 deka boćku, proszę!
    serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne, polskie ptaki. Bardzo je lubię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W pobliżu naszego domu bociany nie zakładają gniazd a szkoda bo to piękne ptaki:)))bardzo ładne zdjęcia:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Już pisałam Ani dzisiaj: w środę, wracając z Legnicy, widziałam na polu 6 boćków!!!
    Nie miałam, niestety aparatu.
    Śliczne to ptaki, dostojne, duże, bardzo kojący widok!

    Pozdrawiam serdecznie, j.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA POZOSTAWIONY KOMENTARZ

Theme Support

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...