poniedziałek, 21 października 2013

POGWIZDÓW moje wspomnienia

Pogwizdów – wieś sołecka w gminie Hażlach w powiecie cieszyńskim, w województwie śląskim, na prawym brzegu Olzy, w granicach historycznego regionu Śląska Cieszyńskiego. Położona jest na Wysoczyźnie Kończyckiej
Skąd pochodzi nazwa Pogwizdów, jak litry piwa przeliczały się na głosy, o proboszczu pobitym przez parafian i o błogosławionym wikarym.
Pierwsza wzmianka o Pogwizdowie pochodzi z 1447 roku. Co do genezy nazwy miejscowości, zdania są podzielone. Według jednych pochodzi od nazwy osobowej Pogwizd (tak mógł się nazywać założyciel miejscowości), według innych nazwa Pogwizdów oznacza "miejsce gdzie wiatr gwiżdże", czyli w przenośni miejsce niedostępne.

SZKOŁA W POGWIZDOWIE

KOŚCIÓŁ pw.JANA NEPOMUCENA

OŁTARZ

WNĘTRZE KOŚCIOLA

4 komentarze:

  1. Witaj!
    Nie byłem w Pogwizdowie i nawet nie bardzo wiem, gdzie on leży. Kościół jest fajny i ciekawy.
    Mamy podobne zainteresowania. Dziękuję za odwiedziny.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zwiedzać kościoły i te co są blisko mnie a co do określenia miejsce położenia geograficznego to południowa Polska (koło Cieszyna)granica Czech,bardzo dziękuje za odwiedziny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kościół. W Pogwizdowie nigdy nie byłam. Od Ciebie dowiedziałam się,że istnieje. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło mi za odwiedziny pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA POZOSTAWIONY KOMENTARZ

Theme Support

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...